dimarts, 11 de març del 2014

Mini Pastissets de Poma i la Vall de Núria.

Segurament, molts de vosaltres coneixeu la Vall de Núria. Per nosaltres és com una mena de tradició, cada dos anys hi fem cap i passem uns dies a l'alberg del Pic de l'Àliga.


Recordo, ja fa uns anys enrere, una mare de la Llar d'Infants on treballo, em va comentar que a casa seva, cada any per Santa Núria (8 de setembre), anaven a la Vall com a tradició familiar per celebrar el Sant de la seva filla. Em va fer tanta gràcia, que cada vegada que hi fem una visita, penso en ells. És un lloc fantàstic, els paratges son incomparables, i el tren cremallera i el telecabina són una delícia per la mainada. Al llarg de tot l'any hi trobareu moltes activitats pensades per la família i els nens. Si no l'heu visitat mai, us ho recomano i si ja hi heu estat, què us sembla si trobeu un cap de setmana per tornar-la a gaudir? Potser ens hi trobem!


Per avui, us porto uns pastissets de pasta de full, poma i ametlla. Són tan bons, que el meu pare que és cuiner de restaurant me'n va demanar la recepta per incorporar-los algun dia al menu. Deliciosos!



Us deixo la recepta original amb les quantitats originals. Per cert, abans que me n'oblidi, aquesta meravellosa recepta és de Silvia, de Food and Cook, ningú com ella per encertar les receptes! Jo vaig adaptar-la perquè no volia fer-ne tants (que després tot son penediments!). Ja us dic que a mi me'n van sortir 9 (grans com un puny meu aproximadament), però no en va sobrar ni un.


INGREDIENTS
2 làmines de pasta de full (jo només en vaig fer servir 1)

100 grs de mantega (jo vaig utilitzar 50 grs de margarina)
4 pomes (jo 2)
100 grs de sucre glass (jo vaig posar-ne 50 grs)

75 grs de mantega (jo 35 grs de margarina)
90 grs de sucre glass (jo 45 grs)
1 ou (jo vaig batre 1ou de mida L  i vaig utilitzar-ne la meitat aquí, i l'altre meitat per pintar la pasta de full)
1 cullerada sopera de pols de natilles/flam (jo vaig posar 1 culleradeta de postres)
100 grs d'ametlla en pols (jo 50 grs)

1 ou batut per pintar (jo vaig utilitzar l'altre mig de dalt)





PROCEDIMENT
Esteneu la massa amb un rodet perquè no sigui massa gruixuda. Amb un marcador de galetes o un motlle de timbals o un got rodó, talleu cercles individuals. Penseu que n'haureu de fer de dos mides: una de més petita que sigui la base i una de més gran que va a sobre.

Pelem les pomes i les tallem en daus petits. Les posem en una paella amb la mantega i el sucre glass, fins que es caramel·litzi. Deixeu refredar en un plat.

Muntar amb una batedora elèctrica la mantega i el sucre com si fos un buttercream. Quan hagi agafat aquella consistència cremosa i espesa afegiu l'ou, l'ametlla en pols i el preparat de natilla. Torneu a batre fins que tot quedi ben integrat.

Disposeu les bases de pasta de full sobre paper encerat a la safata de forn. Poseu una culleradeta de poma i una de barreja d'ametlla a cada cercle. Repartiu els farcits com us sembli a cada base, intentant no saturar-la massa o no podreu tancar el paquet (hi ha d'haver una distància de 1 cm entre el farcit i el límit de la base).
Poseu la base més gran a sobre i tanqueu amb l'ajuda d'una forquilla, assegurant-vos que queda tot ben tancat.
En aquest punt, us haig d'avisar d'una cosa. Jo els vaig tancar tan bé com vaig poder, no obstant, se'm van obrir tots al forn. La sort és que vaig descobrir-ho de seguida que va començar la cocció. La meva solució va ser treure la safata del forn. posar margarina a un motlle d'inox de cupcakes i vaig disposar els minipastissets a dintre. Intentant que la part que segellava els dos cercles quedés cap avall, és a dir, fent una mica de pressió tot al voltant del motlle de cupcake tirant la pasta de full cap a baix pels costats.

Decidiu el que decidiu, quan tingueu els pastissets preparats feu uns tallets a dalt en forma de creu i pinteu-los amb l'altre meitat de l'ou. Poseu-los al forn a 180ºC fins que estiguin dorats. Una vegada fora del forn deixeu-los refredar dins el motlle o a la safata durant 5 o 10 minuts abans de treure'ls. Quan estiguin totalment freds, espolseu una mica de sucre glass a sobre i a gaudir!


BON PROFIT!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Blogging tips