dimecres, 2 d’abril del 2014

Flam de Mascarpone i Nata


Avui us porto una recepta senzilla i deliciosa. No m'entretinc, us penjo la recepta i algunes imatges d'Itàlia per inspirar-vos.
La recepta és de Lore , tot i que les quantitats són diferents i jo he modificat algun ingredient. Vaig dur el flam a casa dels meus sogres per les postres i va encantar a tothom. 

 


INGREDIENTS
250 grs de mascarpone
150 ml de llet sencera
250 ml de nata
1 sobre de preparat per "Cuajada"
70 grs de sucre (la recepta original porta 100 grs, però per mi era excessiu. Jo en vaig posar 80 i era molt dolç, per això ho he ajustat a 70grs. Proveu la barreja abans de posar-la a la nevera i així comproveu la quantitat de sucre).
1 culleradeta d'essència de vainilla (aquest és un extra que jo he incorporat a la recepta)
Caramel líquid per el motlle


PROCEDIMENT

Amb Thermomix:
Poseu tots els ingredients al vas (excepte el caramel líquid) i programeu 30 segons a velocitat 5.
Acabat el temps, torneu a programar 10 minuts, 90ºC, velocitat 3.

Poseu el caramel al motlle (podeu utilitzar un motlle allargat, individuals com jo he utilitzat o fins i tot un tupper, ja que no hi anirà al forn).
Aboqueu la barreja anterior, amb compte (us recomano utilitzar una cullera per evitar esquitxos, posant la cullera dins el motlle, aguantant-la perquè no el toqui i abocant a sobre ella la barreja que es dipositarà suaument al motlle escollit).
Deixeu-lo reposar a la nevera com a mínim 24 hores


Sense Thermomix:
En un bol o una cassoleta, i amb l'ajuda d'una batedora elèctrica, munteu el formatge amb el sucre. Després d'uns minuts, afegiu la nata i la meitat de la llet i poseu-ho a foc mig sense deixar de remoure.

En un got, desfeu el sobre de preparat per Cuajada amb la resta de la llet, removent molt bé perquè no quedin grumolls.

Quan la barreja que hi ha al foc comenci a bullir, aboqueu el got amb el sobre desfet. Remogueu contínuament amb les varilles, fins que torni a bullir durant 1 minut com a mínim. Retireu del foc i deixeu que s'atemperi una mica. 
Després, prepareu el motlle amb el caramel i aboqueu la barreja a dintre. Deixeu-lo reposar a la nevera durant 24 hores.



Ja em direu què us ha semblat! 
BON PROFIT!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Blogging tips