divendres, 4 d’abril del 2014

Cupcakes i Ous de Pasqua

Aviat arribarà la Setmana Santa i amb ella unes mini vacances per molts de nosaltres. La mainada gaudirà d'una setmaneta a casa, i com és habitual, ens les haurem d'ingeniar per tenir-los entretinguts.


Avui us porto aquesta recepta de Cupcakes i Ous de Pasqua. La base és la mateixa que per la Coca d'oli (cliqueu aquí per accedir a la recepta), tot i que he reduït tots els ingredients a la meitat i he afegit un bon grapat de pepites de xocolata. 
Penseu que, a l'hora de fornejar, la temperatura és la mateixa (170ºC), però el temps es redueix significativament (jo en vaig tenir prou amb 12 minuts, però tot dependrà del vostre forn, no li perdeu l'ull).





Per fer els ous, he utilitzat uns motlles de silicona en forma d'ou, uns pollets i uns conillets que venien al Lidl la setmana passada.




Per fer el Buttercream dels cupcakes he utilitzat mantega a temperatura ambient (que no és margarina!) i sucre glass de bona qualitat. Generalment, es sol posar una cullerada d'essència de vainilla, però jo vaig voler provar algun sabor diferent. Vaig posar dues cullerades de melmelada d'albercoc (l'heu d'atemperar una mica abans d'utilitzar-lo, posant-lo uns segons al microones, per exemple) i passar-lo pel colador perquè no us quedin trossets que taponin la boquilla. 


No sóc gaire amant del dolços massa ensucrats, per això la decoració amb aquest tipus de boquilla m'encanta, perquè de fet aboca molt poc buttercream al cupcake. La massa de la coca d'oli veureu que té un punt d'humitat excel·lent, que fa que els cupcakes no siguin gens ressecs i s'agraeix molt, especialment la mainada (els meus fills els van deborar!)




FEM EL BUTTERCREAM!
80 grs de mantega a temperatura ambient
70 grs de sucre glass (l'heu de tamisar)
2 cullerades de melmelada d'albercoc atemperat i passat pel colador. Si és molt espessa, poseu una culleradeta de llet o aigua i remeneu.
Colorant verd en gel (jo vaig afegint 2 gotes cada vegada fins que aconsegueixo el color que vull)

Munteu tots els ingredients en un bol amb una batedora elèctrica, durant uns 5-7 minuts, fins que aconseguiu una crema untuosa. Poseu-la a la màniga pastissera amb la boquilla d'herba i decoreu els cupcakes amb moviments curts, des de la superfície del cupcake i cap a munt. 

Si voleu un buttercream més consistent i que l'herba us quedi més rígida (que no caigui), haureu d'augmentar la quantitat de sucre glass a uns 100 grs. Però teniu present que el resultat serà molt més enfalagós. 


BON PROFIT!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Blogging tips