dijous, 13 de febrer del 2014

Arròs saltejat amb Gambetes

Sóc una enamorada de l'arròs. Ho sento, és així. No hi ha cap recepta al món que contingui arròs i que no m'agradi. Arròs, arròs, arròs....



Avui m'he animat a preparar una recepta nova. L'he extret de l'escriptora australiana Donna Hay, a través del Canal Cuina. Tal com la Nigella Lawson i altres cuineres de renom, les seves receptes son senzilles, casolanes i molt pràctiques per la cuina diària.



La recepta original de la Donna porta chile. Per descomptat jo no n'hi he posat, es tractava de que els meus fills petits també en mengessin.

No us entretinc més, us deixo la recepta i algunes imatges de la costa. Algú endevina la situació geogràfica?



INGREDIENTS
400 grs d'arròs (100 grs per persona)
4 ous
3 Gambes crues per persona
1 pebrot verd
1 ceba
1/2 culleradeta de gingebre molt
2 cullerades d'oli.
sal

PROCEDIMENT

Traieu els caps a les gambes i gran part de la pell. Els caps jo els he posat a bullir en una cassola amb aigua i quan portaven ja un quart d'hora els he tret i he fet servir el caldo per bullir l'arròs. Aquest pas la Donna no el fa, però jo li he afegit i dona un gust molt més intens a l'arròs.

Poseu en una paella l'oli, la ceba i el pebrot. Jo els he tallat ben petits, però la recepta original és en juliana.
Sofregiu la ceba i el pebrot durant 6 o 7 minuts. Afegiu les gambes i el gingebre i sofregiu 2 minuts més. Afegiu la sal a gust.

Mentre es cou l'arròs, agafeu una paella gran. Com més gran l'agafeu més fineta us quedarà la truita francesa. Feu 4 truites franceses d'un ou cadascuna (no oblideu de posar-hi la sal que us sembli). A mesura que les aneu traient (no les feu massa o us quedaran molt seques) poseu-les en bols individuals (talment com a les imatges).

Quan tingueu l'arròs cuit, aboqueu-lo a la paella del sofregit i poseu-lo a foc mig durant 3 o 4 minuts.

Serviu l'arròs als bols, sobre les truites franceses. 




Senzill, ràpid i boníssim!

Bon Profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Blogging tips