dijous, 20 de febrer del 2014

De l'Hort al Plat: Amanida d'Espinacs.

Bones!!

Aquesta setmana, us proposo una recepta deliciosa i equilibrada. En primer lloc, permeteu-me presentar-vos els nostres espinacs. Creixen feliços al nostre hortet i, de tant en tant, ens emportem un bon grapat cap a casa. ;D



La setmana passada vam decidir fer una amanida consistent amb ells. Per fer-ho, vaig recórrer a una recepta de Jamie Oliver. Si no el coneixeu, cliqueu al seu nom i accedireu al wikipedia per saber-ne més. 
Les seves receptes no decepcionen mai, és atrevit, ingeniós i sempre aconsegueix meravelles amb pocs ingredients o amb ingredients molt bàsics.

Abans de continuar, un consell personal, si mai voleu fer una recepta d'aquest blog o d'alguna web, llibre, etc. no defalliu si us manca algun ingredient. Sigueu ingeniosos, innoveu i busqueu substituts. Jo ho faig molt sovint i aconsegueixo varietats d'una mateixa recepta amb qualitats nutritives ben diferents i resultats gratament sorprenents. 


Per exemple: 
Els iogurts, les nates, la llet evaporada, la llet.... es poden substituir entre elles.
Els formatges és un altre ingredient fàcilment substituïble, no cal que tingueu Grana Padano, Emmental, o vés a saber què més. Agafeu el que tingueu a la nevera, jo he arribat a utilitzar formatge Caserio i també el de Burgos comptes de Philadelfia. Roquefort en comptes de Gorgonzola, Emmental en comptes de Parmesano,,... no patiu, us asseguro que els resultats són igualment bons, no cal tenir la nevera sempre plena.
Si no teniu bacó, agafeu pernil salat (o al revés). Que no teniu cap dels dos? doncs pernil dolç. Que no teniu a mà vi blanc? opteu pel negre, el brandy o el conyac. Obtindreu un resultat fabulós de totes les maneres. Innoveu i no tingueu por de provar coses noves, la cuina creativa no és només modelar fondant! ;P




En aquest cas, jo vaig fer exactament això, innovar, perquè lògicament no tenia tots els ingredients a casa. 

Aquesta recepta conté:

  • Cibulet, una herba molt rica en Vitamina C, Carotè, Vitamines A i B, Calci i Ferro. A més, estimula la gana, té propietats antisèptiques i afavoreix la digestió. Tota una meravella!
  • Enciam, que conté Vitamina B i A, Potassi, Calci i ajuda a l'insomni i el nerviosisme.
  • Nous, que contenen Omega 3 i Antioxidants. Són bones per reduir el colesterol, prevenir malalties cardiovasculars, ajuden a evitar la pell deshidratada i moltes coses més.

 Jo no tenia cap d'aquests ingredients i els vaig substituir pels següents:

  • Ceba, que conté molts nutrients, Glúcids, Fibra i Vitamines
  • Espinacs, que contenen moltes Vitamines i Antioxidants, a més són bones pels ossos,  per prevenir malalties cardiovasculars, pel colesterol i per alguns càncers.
  • Avellanes, que contenen Vitamina E i B, Calci, Fòsfor, Potassi, Greixos Insaturats i Fitosterols. Són bones per prevenir el colesterol i les malalties cardiovasculars.


De debò, us recomano moltíssim aquesta amanida, us asseguro que us en llepareu els dits!
Us penjo la recepta original del Jamie però al costat, en un altre color, us poso el que jo vaig utilitzar com a substitut. 

INGREDIENTS
250 grs de Bacó, a talls (jo només en tenia 100 grs i com que érem 2, vaig trobar que n'hi havia prou).
Llesques de pa rústic o de pagès (a casa només hi havia baguette, o sigui que vaig deixar estar el pa rústic).
Cibulet (jo vaig haver d'optar per la ceba).
Enciam (jo el vaig substituir pels Espinacs).
1 grapat de Nous (en el meu cas van ser avellanes, però podeu posar-hi qualsevol altre fruit sec).
100 grs de Roquefort (si no en teniu, podeu posar formatge fresc, gorgonzola, formatge a talls,... el que volgueu!)
6 cullerades soperes d'Oli d'Oliva Extra Verge
2 cullerades soperes de Vinagre de Módena
1 cullerada de postres de mostassa de Dijon
sal i pebre al gust

PROCEDIMENT
Agafeu una paella i sofregiu el bacó. No cal que hi poseu oli, el bacó ja deixarà anar greix. Quan hagi agafat un color dorat, retireu-lo de la paella i reserveu-lo en un platet. 

A la mateixa paella, sense rentar, poseu a foc mig les llesques de pa, d'aquesta manera agafaran el gust que hagi deixat el bacó. Una vegada estiguin torradetes (no cal fer-les molt) disposeu-les en un costat del plat on servireu l'amanida.

Netegeu bé l'enciam o els espinacs o el que tingueu a casa (escarola, rúcula,... el que sigui). Talleu-ho a la mida que us convingui (en el meu cas el vam tallar petit perquè ens agrada així). Aboqueu-ho en un bol o tupper gran i reserveu.

Ara farem la Vinagreta. Per fer-la haurem d'agafar un pot de vidre amb tapa ( millor vidre que no plàstic, els líquids s'hi barregen molt millor). Poseu a dins del pot l'oli, el vinagre, la mostassa, la sal i el pebre. No patiu per la sal o el pebre, poseu-ne poc al principi, després podreu tastar i veure si us en cal més.
Tanqueu el pot i sacsegeu enèrgicament durant 1 minut. Vesseu la vinagreta sobre l'enciam que teniu al bol i remeneu bé. Quan tingueu l'enciam ben amanit, disposeu-lo sobre el plat.

Ja ens queda poquet, només la decoració. Espolseu els fruits secs el bacó, el cibulet o la ceba i el formatge Roquefort per sobre l'amanida.


I ja està! Espero que la tasteu, segur que us agradarà.

Bon Profit!!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Blogging tips