diumenge, 23 de febrer del 2014

Galetes Rústiques amb Xocolata

No acabo d'entendre perquè hi he posat aquest nom, sincerament. El terme rústiques sembla no tenir massa sentit, però és la paraula que em ve al cap quan les miro.


No sóc molt amant de les galetes. Fa més d'un any, vaig provar a fer les meves primeres galetes casolanes de glassa. A diferència de molta gent que sembla tenir una traça natural a decorar-les, jo acabo retornant a la infantesa quan agafo una màniga pastissera farcida de glassa. I malauradament, no ho dic en el bon sentit de la paraula. Els meus dibuixos amb glassa recorden els gargots d'un nen de 2 anys. (i sense voler ofendre la mainada!).

En el seu moment, vaig pensar, "bé, no són les més maques del món, però segur que són bones". 

Rés de semblant. En vaig menjar una i no vaig menjar-ne més. I mira que jo sóc de les que han de penjar un cartellet al pot dels dolços: "Allunya't de MI! ja n'has menjat Prou!"

Però aquelles galetes insípides i seques no em van agradar gens. 


I això va ser tota la meva incursió en el món de les galetes decorades. Bé, no, menteixo. Vaig provar de tornar-les a fer, per si l'error havia estat meu. Aquesta  vegada vaig optar per fer papallones. Els gargots ja semblaven de 3 anys. Anàvem millorant! Però el gust... el mateix! I això que la recepta era una altra...


En fi, que vaig passar de les galetes! Vaig assumir que no era lo meu. Però aquest nadal, se'm va posar entre cella i cella fer unes galetes molt nadalenques. Tenia motlles de l'Ikea des de feia temps amb formes de rens i pare noel i volia muntar una mena d'escenari amb elles, en el berenar que celebrem cada any a casa i que destinem a Cagar el Tió.

Doncs, bé, buscant i rebuscant, vaig trobar una recepta de la web Food and Cook. Trotamundos mai m'ha decepcionat, sempre sorprèn amb les receptes que penja al blog i estava segura que, si ella recomanava la recepta de Galetes de Gingebre, bé havien de ser bones. 



Com podeu veure a la foto, el tema de la glassa s'ha quedat aturat als 3 anys. I jo que pensava que es tractava d'una evolució exponencial!! :(  En fi queda resignar-se.

Les galetes eren allà, decorant una taula petita amb "Pestiños, Hojaldrinas i Cupcakes", però ningú gosava tocar-les. I de sobte veig el meu pare que n'agafa una i vaig pensar.... "Uff, ara dirà que no valen rés". 

Però, inesperadament, va fer una mossegada i va exclamar "mmmm... Vero, que bones!"
Imagineu la meva cara de circumstància.. :O "En serio?, bones?"

Em vaig aixecar disposada a tastar-les i us asseguro que va ser una gran sorpresa. Boníssimes!! (un dia d'aquests les repeteixo i us penjo recepta!)

Doncs bé, com que de tot se n'aprèn, vaig aprendre que si Trotamundos la penjava al seu blog, havia de ser una bona galeta. I fa unes setmanes vaig trobar una massa de galeta que ella  recomana molt. La massa és extreta del llibre Cookie Craft i us asseguro que val molt la pena. 


No tenia ganes de tornar a fer servir la glassa (continuo pensant que no és cosa feta per mi :/)
Així que vaig optar per utilitzar Stencils (plantilles de rebosteria), motlle de bombons de xocolata, xocolata fondant i avellana trossejada (que darrerament l'estic posant fins i tot a la sopa!)

Us aviso que me'n van sortir com 20 galetes i, tot i així, no han arribat pràcticament al segon dia.
INCREÏBLES!!!


Us deixo la recepta, proveu-la, gaudiu-la i ja em direu com us ha anat!

INGREDIENTS
450 grs de farina
1/2 culleradeta (de postres) rassa de sal

225 grs de mantega a temperatura ambient
220 grs de sucre glass (jo vaig afegir una culleradeta de canyella en pols per aromatitzar el sucre)

1 ou L (o dos ous M)
2 culleradetes d'essència de vainilla

PROCEDIMENT
Tamiseu la farina junt amb la sal i reserveu.

Bateu amb varilles elèctriques la mantega i el sucre. Feu una mena de buttercream, us ha de quedar una barreja esponjosa, cremosa i homogènia.

Afegiu l'ou i torneu a batre. Poseu-hi la vainilla i bateu novament.

Aboqueu la farina a la barreja anterior en 3 vegades. Remeneu amb una espàtula o unes varilles manuals, intentant fer el menor nombre de moviments possible (així la massa no s'endurirà). Quan ja heu abocat l'ultima part de farina i l'heu integrat amb moviments embolcallants, dividiu la massa en 3 parts i emboliqueu-les amb paper film transparent. Poseu-les a la nevera i deixeu-les reposar una nit sencera.


Al dia següent, estireu les masses entre dos papers de film transparent a 1 cm de gruix(aneu agafant cada massa en el moment d'estirar-la i deixeu les altres a la nevera perquè no s'escalfin). Escalfeu el forn a 175ºC.

Agafeu els motlles de galetes que voleu utilitzar. Poseu la massa sobre paper d'encerar, disposat sobre la safata de forn. I aneu tallant les formes. Us ha de quedar un espai de 2 cm entre galetes.

Cada fornejada l'haureu de fer a 175ºC durant 12 minuts. Quan traieu la safata, deixeu refredar les galetes sobre ella durant 5 minuts i després passeu-les a una reixeta perquè s'acabin de refredar.

DECORACIÓ
Les galetes les podeu decorar com volgueu. Les nostres preferides van ser les de xocolata amb stencils  i el perímetre recobert d'avellana.

Per fer-ho necessiteu un stencil que us agradi. Desfeu xocolata fondant al microones en intervals de 30 segons perquè no se us cremi (aneu remenant la xocolata amb una cullera cada 30 segons, fins que estigui desfeta). Posicioneu l'stencil sobre la vostra galeta, i amb una cullera petita, o una espàtula, poseu la xocolata sobre l'stencil, vigilant que no es mogui gaire. 

Aplaneu una mica la xocolata i aixequeu l'stencil amb compte i de manera equilibrada, per tots els costats de la plantilla alhora. Deixeu refredar la vostra galeta.

Per fer el contorn, agafeu la galeta ja freda i decorada amb l'stencil i poseu-la sobre els dits de la mà. Amb una cullera petita cobriu de xocolata desfeta tot el perímetre de la galeta. Agafeu avellanes triturades amb els dits de l'altre mà i aneu-les enganxant sobre la xocolata, que farà de ciment. Deixeu refredar.


A gaudir!
Bon Profit!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Blogging tips