dilluns, 17 de març del 2014

Macarrons de Lorraine Pascale i algunes manualitats pel Dia del Pare.

Coneixeu la Lorraine Pascale? Una exitosa model de passarela que va trobar la seva passió entre fogons. Doncs, avui, us porto una recepta molt senzilla de la mà d'aquesta bonica cuinera. Es tracta d'uns macarrons increïblement deliciosos acompanyats d'una salsa de formatges, per llepar-se'n els dits.


Com ja sabeu, queden pocs dies perquè celebrem el Dia del Pare. A casa, tenim l'hàbit de regalar-li manualitats fetes pels nens i ja n'estem preparant el material. Us poso algunes idees precioses per fer a casa i els enllaços a les pàgines on podeu fer-hi un cop d'ull.

Us deixo amb la recepta. 


INGREDIENTS

  • 500 grs de macarrons
  • 200 grs de bacó (en el meu cas, no en tenia prou, així que vaig completar la quantitat que em faltava amb xoriç).
  • 80 grs de ceba
  • 1/2 culleradeta de farigola
  • 40 grs de mantega (jo vaig posar margarina)
  • 40 grs de farina
  • 500 ml de llet sencera
  • 1 pessic de nou moscada
  • 1 culleradeta de mostassa Dijon
  • 100 grs de parmesà
  • 150 grs de formatge blau (no en tenia prou, així que vaig recaptar totes les restes de formatge tou que tenia a la nevera: 50 grs de gorgonzola + 50 grs de roquefort + 50 grs de philadelphia)
  • sal i pebre
  • 1 culleradeta de pa ratllat
  • 50 grs de gorgonzola + 50 grs de parmesà
  • 1/2 culleradeta de farigola


PROCEDIMENT
El primer pas, serà coure els macarrons. Jo tinc l'hàbit de posar una pastilla d'avecrem a l'aigua de cocció, però si ho preferiu, amb una culleradeta de sal i un rajolí d'oli en tindreu prou.

Sofregiu la ceba i el bacó en una paella (si proveu la combinació amb xoriç, poseu-lo també). Jo no vaig posar oli, perquè el bacó ja deixa anar molt de greix. Quan ja comenci a agafar color, afegiu la farigola, deixeu-lo 2 minuts més i retireu del foc. Reserveu.

Escalfeu el forn a 180ºC.

Desfeu la mantega en una cassola, afegiu la farina i feu voltes perquè no es cremi durant 3-4 minuts a foc mig. Després aboqueu la llet (si està freda de la nevera, escalfeu-la una mica al microones abans d'afegir-la al roux). Bateu enèrgicament amb unes varilles manuals perquè no es facin grumolls i així aconseguirem una bexamel ben fineta. Baixeu el foc perquè no se us enganxi i poseu la nou moscada i la mostassa. Doneu voltes i quan hagi espessit una mica, retireu del foc. 

Afegiu a la bexamel els 100 grs de parmesà i els 150 de formatge blau sense deixar de remenar. Afegiu el sofregit de ceba i bacó i remeneu novament. Poseu un pessic de pebre i proveu de sal (rectifiqueu de sal si calgués).

Disposeu els macarrons en una font apta pel forn. Aboqueu a sobre la bexamel de formatge i bacó. Espolseu a una culleradeta de pa ratllat, el gorgonzola a trossets, el parmesà també ratllat i la farigola. 

Poseu tot al forn durant 20 minuts a 180ºC.

I llestos!
Al·lucinareu amb l'oloreta que omple la cuina.

BON PROFIT!





I ara, les idees tan fantàstiques que he trobat a la xarxa, us agraden? (cliqueu a les imatges per accedir a l'enllaç).








 Arbre de mans






FELIÇ DIA PARE!!!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Blogging tips