dimecres, 19 de març del 2014

El Pastís més ràpid del món i "Feliç Dia Pare"!

Avui us porto una recepta, que no acabo de veure com una recepta, ja que és més aviat un procediment. Ve de la mà de Maria Lunarillos i és tot un encert per quan teniu poc temps, pocs ingredients i voleu aconseguir un dolç amb bona presència i bon gust.


De debò que és rapidissim, com diria el meu fill "El fas a la velocitat del Rayo McQueen, Catxau!". Jo no vaig trigar més de 15 minuts i aquest matí l'hem pogut tenir a taula, llest per esmorzar.


Aprofito per felicitar en Sergi, que és un pare meravellós, atent i molt divertit. Els teus fills t'estimen moltíssim i jo també. Feliç dia!


I ara la recepta:


INGREDIENTS
1 caixa de galetes napolitanes, d'aquelles de canyella.

1 pot de Nutella (jo vaig gastar mig pot, aplicant capes molt fines de xocolata, però tot és a ull i dependrà de quanta xocolata voleu al vostre pastís).

Llet a temperatura ambient.

1 rajolí de licor tipus Tia Maria, Amaretto... (jo no vaig posar alcohol perquè els nens també havien de menjar, així que vaig substituir-ho per un rajolí d'essència de vainilla).

Ametlles torrades i triturades a trossets (jo no en vaig posar perquè no en tenia)

Sucre de colors




PROCEDIMENT

Barregeu la llet i l'alcohol (o l'essència) i suqueu les galetes uns pocs segons. 

Alterneu capes de galetes i capes de nutella en una font o plat. Si la nutella estigués una mica dura, poseu-la uns segons al microones, perquè sigui més fàcil d'estendre amb el ganivet.

L'última capa de galetes la cobriu també de nutella i hi espolseu l'ametlla i el sucre de colors.

Els laterals del nostre quadrat també l'estendrem amb xocolata i hi enganxarem les galetes de canyella per deixar un bon acabat als costats.

Per cert, algú ja s'ha preguntat on aconseguir el sucre de colors? No patiu, és molt senzill. 

Jo poso sucre normal en una bossa de congelats i afegeixo unes gotes de colorant alimentari (afegiu 1 o 2 al principi i aneu posant a mesura que veieu el color que us queda). Tanqueu la bossa, evitant que quedi aire a dintre i massegeu-la i sacsegeu-la uns segons, veureu com el sucre es va tenyint.

 Després disperseu el sucre sobre un plat i deixeu-lo assecar o utilitzeu-lo directament en la decoració. Per emmagatzemar-lo, guardeu-lo en un pot de vidre després d'haver-lo assecat una nit sencera en un plat. Us pot aguantar molt mesos, però agiteu el pot de tant en tant perquè no es facin grumolls.


I llestos!

BON PROFIT i BON DIA DEL PARE!!

2 comentaris:

Blogging tips